VANAF 5 JAAR

5 stuks groenten en fruit binnenkrijgen én van je zetel komen is nog nooit zo leuk geweest!

Geef uw kind alle kansen om te groeien zonder dik te worden.

Omdat er niets bestond, hebben wij het voor u gemaakt.

Voor jullie én voor hen.
De eerste game-app om te groeien en stoeien.
In augmented reality

Keshi, de toekomstige mobiele game-app:
onmogelijk om mee te spelen als je niet beweegt!

Op 5-jarige leeftijd wil je geen advies meer!

Het is niet gemakkelijk om kinderen te leren zich te weren tegen de meest voorkomende verleidingen van het dagelijks bestaan: gulzigheid en luiheid. Die ons overigens ook niet sparen. Vaak is het te gemakkelijk om snel iets binnen te steken, ook al is het te vet, te zout of te zoet. Om vervolgens op de sofa te gaan liggen naar een scherm staren !

We willen games, geen les!

De trigger: gebruik maken van de ongelooflijke aantrekkingskracht van videogames om nieuwe en blijvende gewoonten te ontwikkelen.

De voorwaarde: ten allen prijze vermijden om de ‘leraar’ uit te hangen, zodat kinderen op de vlucht slaan.

Uit je zetel komen om te spelen, dat is bewegen om te groeien. Het is nieuw en het is plezant!

Een echte uitdaging! Door gebruik te maken van de meest geavanceerde technologie en AR (dé sleutel tot het wereldwijde succes van Pokemon Go) hebben we het eerste videospel gemaakt dat een blijvende motivatie biedt tot gezond eten in combinatie met fysieke inspanning.

Door kinderen uit te dagen om in beweging te blijven, versterkt Keshi het lichaamsgeheugen. Dit is uniek!

Spelenderwijs opvoeden

Montessori, Freinet, Decroly… allemaal hebben ze het aangetoond. We hebben de mosterd bij hen gehaald. Leren door te spelen! Elke dag oefenen piloten met vluchtsimulators , en elke keer als je vliegt, vertrouw je erop dat de ‘speeltraining’ van de piloot je veilig ter plaatse zal brengen. In die spelomgeving mogen ze een landing missen, en hieruit blijvend leren om het in de realiteit perfect te kunnen doen.

Kortom, de ambitie van de bedenkers en makers van Keshi ligt erin om gewoontepatronen te doorbreken met het oog op het ontwikkelen van nieuw, blijvend gedrag, en dit door innovatief gebruik te maken van hét dominerende technologische gegeven van de 21ste eeuw, de videogame.

Spelenderwijs een gezonder mens worden

Keshi is de 21ste eeuwse pop, het favoriete speeltje, de knuffel. Wie van ons heeft er geen gehad? Het virtuele huisdier Tamagotchi was de ultieme vriend, wiens honger we hebben gestild en op tijd naar bed hebben gebracht.
We hebben onszelf in de schoenen gezet van de ouders om een ander ‘wezen’, een ‘avatar’ groot te brengen. De stimulans om grenzeloos op onderzoek te gaan in een veilige omgeving, resulteert in de vondst welke voeding en dranken van kapitaal belang zijn voor de groei van het kind.

Videogames zijn de vriend van kinderen en... de bondgenoot van ouders?

Bij Keshi is er geen sprake van wapens, gevechten of geweld. Het spel zit niet in een netwerk, hetgeen betekent dat er geen enkele vorm van hacking of reclame mogelijk is. Bovendien bepaalt u, als ouders, wanneer er gespeeld wordt; de avatar heeft niet altijd honger en u beslist wanneer hij gevoed moet worden. Dus er is geen gevaar voor verslaving.

Keshi is ontwikkeld voor ouders die zich bewust zijn van de gevaren van, en de kans op zwaarlijvigheid, en die dit gevecht spelenderwijs willen aangaan. Immers, welke ouder kent niet de valkuilen van welles-nietes conversaties met de kinderen over eten en beweging. Om nog naar te zwijgen over de invloed van reclame…

Missie

Keshi neemt de handschoen op tegen overgewicht.

Niet iedereen heeft ermee te maken, maar allemaal worden we geconfronteerd met reclame, voorverpakte voedingswaren, stress, tijdsgebrek, en een gebrek aan lichaamsbeweging.

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WGO) neemt zwaarlijvigheid toe en dit weegt zwaar op de economie en de volksgezondheid. Wat als we –in plaats van alle schermen uit het leven van onze kinderen te willen bannen- nu eens gebruik zouden maken van de aantrekkingskracht van ditzelfde scherm als krachtig medium?

Zoals Einstein reeds zei: “Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen en dan verschillende uitkomsten verwachten

Wat zeggen de wetenschappers ?

Keshi werd ontwikkeld in samenwerking met een team van diëtisten, kinderartsen en psychologen van de Kinderkliniek in Balans, van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola (UKZKF).

Vanaf ons eerste contact, eind 2018, had professor Henri Steyaert, diensthoofd van het UKZKF, een belangrijke voorwaarde gesteld aan zijn medewerking: “Lichamelijke activiteit is het halve probleem, de andere helft is een gezonde voeding. Dus u kan alleen op mijn medewerking rekenen als u Keshi allebei u aanpakt”. En dat is ons gelukt. Dank u wel professor, voor uw advies.

Word Keshi testpiloot

Heb jij zin om Keshi mee te ontwikkelen? Dat kan. Wat je hier ziet is een prototype.

Als Keshi een vliegtuig was, dan was het nu klaar voor een testvlucht.

O jawel, u en uw kinderen mogen het uitproberen en zelfs verbeteren!

Blijf in contact of vraag een demo